Javni servisi, pa i lokalni javni mediji, mogu unaprijediti svoje programe za razvijanje vještina medijske i informacijske pismenosti i kritičko mišljenje – poručeno je to na današnjoj konferenciji Mediacentra u Sarajevu pod nazivom “Medijski čas“.
Događaj, koji se održava kroz program “Pametno korištenje medija“ namijenjen je medijima iz zajednice koji kreiraju i žele da unaprijede program za djecu i mlade, roditeljima koji se suočavaju sa izazovima digitalnog svijeta u odgoju djece, te nastavnicima i bibliotekarima voditeljima školskih sekcija o medijskoj i informacijskoj pismenosti ili sekcija novinarstva.
Izvršna direktorica Mediacentra Sarajevo Maida Muminović smatra da je rad na medijskoj i informacijskoj pismenosti (MIP) dugotrajan proces, a u nedostatku sistemskih rješenja, puno toga iznose organizacije civilnog društva kroz neformalne edukativne aktivnosti.
– Mediji imaju značajnu ulogu u ovom procesu, a kroz program Mediacentra iznijeli smo brojne edukacije za različite ciljne grupe, uradili istraživanja o informacijsko-komunikacijskim navikama publike, naročito mladih, te prezentirali brojne preporuke – kazala je ona.
Jedna od tih preporuka, dodala je, je neophodnost da se strateški promisli o pripremi specijaliziranog sadržaja za mlade.
Rezultati istraživanja o medijskoj pismenosti u emitiranim sadržajima, koje je predstavio Ante Batarilo iz RAK-a, pokazuju da je oko 80 posto medija izjavilo da je imalo aktivnosti na podršci promicanja medijske pismenosti.
– Tokom kampanje za Dan medijske i informacijske pismenosti prošle godine, najznačajniji sadržaji koji su emitirani u programskim šemama su: zaštita i dobrobit maloljetnika u medijskom okruženju, online sigurnost, način produkcije i rada medija i poštivanje autorskih prava – kazao je Batarilo.
U trenutnim programskim šemama, dodao je, oko jedna trećina programa posvećena je medijskoj i informacijskoj pismenosti.
Učesnici današnje konferencije su također uočili da mlađe generacije imaju drugačije informacijsko-komunikacijske navike, drugačije potrebe i očekivanja od medija u odnosu na starije. Vjeruju da se ovakvim i sličnim događajima pravi korak naprijed da tu razliku razumiju i adekvatno adresiraju.
Kao primjer, kazano je da škole u Češkoj Republici imaju “Medijski čas“, a po riječima Nejre Bučo iz Ambasade Češke Republike u BiH, to je ustaljena praksa.
Stoga, Bučo smatra da je današnji događaj bio prilika za razmjenu pozitivnih iskustava i praksi iz Češke Republike, te je izrazila očekivanje da će škole u BiH biti zainteresirane za realizaciju “Medijskog časa“ u svojim školama.
Konferencija je održana u organizaciji Mediacentra Sarajevo, a u saradnji sa partnerskom organizacijom Transitions iz Praga, Regulatornom agencijom za komunikacije BiH, medijima, te Odsjekom za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu.