STADA (Štada) je u 2023. nastavila sa dvocifrenim rastom prodaje i dobiti. Korigovano za fluktuacije valute i specijalne stavke, Grupa je povećala svoju prodaju za 14% na 3,73 milijarde EUR. Korigovana zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) poboljšala se za 19% na 802 miliona EUR, potpomognuta poboljšanom cijenom koštanja, uprkos inflatornim pritiscima kao i snažnom pouzdanom isporukom.
“Naši rezultati nastavljaju da napreduju u odnosu na naše glavne konkurente,” navodi generalni direktor STADA grupe Peter Goldschmidt. “Naša kultura sa preduzetničkim fokusom donosi i nova lansiranja iz našeg opsežnog pajplajna i snažan organski rast.”
Dokaz ovakve kulture – koju potpomažu STADA vrijednosti: integritet, agilnost, preduzetnički duh i One STADA – je činjenica da je 91% svih ljudi u STADI dobrovoljno učestvovalo u globalnoj anketi zaposlenih koja je sprovedena u novembru 2023, što je daleko iznad mjerila u industriji. STADA takođe prednjači u industriji i po pitanju proporcije zaposlenih koji su ponosni što rade za kompaniju (81%) i uvjereni su da će kompanija nastaviti da ostvaruje svoje poslovne ciljeve (88%).
Sa rastom iz svih proizvodnih segmenata i svih geografskih regiona u kojima STADA posluje, zajedno sa 95 ugovora o razvoju poslovanja i licenciranju koji su potpisani tokom 2023, STADA je nastavila da ostvaruje svoju viziju da bude partner izbora u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, generičkih proizvoda i specijaliteta, dok kontinuirano prerasta industriju u smislu prodaje i dobiti.
Na rast prodaje u 2023. je prevashodno uticao STADIN segment zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, koji je činio 40% ukupne prodaje Grupe. Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje poboljšana je za 17% i iznosi 1,49 milijardi EUR, što je bolji rezultat od ostalih prvih 10 konkurenata. To je ojačalo STADINU poziciju četvrtog najvećeg dobavljača zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u Evropi u smislu prodaje.
Putem svoje etablirane četvrte pozicije na evropskom maloprodajnom tržištu generičkih proizvoda, STADA je u 2023. unaprijedila svoju prodaju generičkih proizvoda za 6% i ona iznosi 1,50 milijardi EUR, što čini 40% od ukupne prodaje Grupe. Lansiranja kao što su antikoagulans apixaban, lijek za dijabetes sitagliptin i analgetik tapentadol, kao i tacrolimus za transplantaciju i sugammadex za poništavanje dejstva mišićnih relaksansa, doprinijeli su ovom napretku.
STADIN najbrže rastući proizvodni segment u 2023. su farmaceutski specijaliteti. Prodaja je naglo porasla za 25% na 749 miliona EUR, što predstavlja 20% od ukupne prodaje Grupe pošto se portfolio specijaliteta ubrzao.
STADIN kontinuirani zamajac održivog rasta odrazio se u decembru 2023. poboljšanom nezavisnom procjenom ekološkog, socijalnog i upravljačkog (ESG) rizika Grupe. Nezavisna agencija Sustainalytics svrstala je STADU među top 6% farmaceutskih kompanija širom svijeta po pitanju ESG. Ovakva ocjena za STADU u poređenju sa oko 900 drugih farmaceutskih kompanija širom svijeta odražava posvećenost grupe poslovanju kao pouzdan partner društvu, kupcima, regulatornim organima i zainteresovanim stranama tržišta kapitala kako bi se obezbedio STADIN dobar temelj za održivi uspjeh.
“Jedinstvena STADA kultura utiče na naše rezultate, i siguran sam da imamo tim, proizvode i pajplajn koji će nastaviti naš snažan rast,” zaključuje Goldschmidt.
Sve finansijske informacije u ovom saopštenju odnose se na kontinuirane operacije STADA grupe i više ne uključuju njeno poslovanje u Rusiji koje se sastoji od STADINOG akcionarskog udjela u njenim bivšim ruskim supsidijarima (AO Nizhpharm, OOO Aqualor, Dialogfarma LLC i OOO Hemofarm) koji su prebačeni na drugu kompaniju izvan STADA grupe u septembru 2023. Reference na “prodaju” i “EBITDA-u” u ovom saopštenju odnose se na korigovanu prodaju i korigovanu EBITDA-u, oba korigovana za valutne fluktuacije i specijalne stavke.