Rezultati ankete – Šta građani kažu o kružnom na Brčanskoj Malti?
Eksperimentalni kružni tok na raskrsnici Brčanska Malta do prije mjesec dana bila je samo priča i projekat u realizaciji. Ovo je inače jedna od najfrekventnijih raskrsnica u Tuzli i mnogi su smatrali da bi izgradnjom kružnog toka konačno bio riješen problem velikih saobraćajnih gužvi u ovom dijelu grada.
Posebno, kako su tada građani istakli u jutarnjim i poslijepodnevnim satim. Samim tim, izgradnja bi olakšala i protok kako vozača tako i pješaka.
No, priča prešla sa riječi na djelo. Radovi završeni i kružni tok na Brčanskoj Malti već mjesec dana u upotrebi.
Podsjećamo, kružni koji je trebao biti rješenje za smanjenje saobraćajnih gužvi, povećanje sigurnosti na ovom frekventnom dijelu grada. No, da li je za ista i ispunio ta očekivanja.
Mjesec dana nakon upotrebe, mnogi vozači i stanovnici ovog područja imaju podijeljena mišljenja, ali sudeći prema rezultatima ankete, više su nezadovoljni.
Iako su neki očekivali manje zastoja i brži protok saobraćaja, svakodnevni korisnici kružnog toka još uvijek se suočavaju s čestim gužvama.
Osim toga, neki vozači smatraju da im novi kružni tok otežava kretanje i snalaženje u vožnji.
Više od 200 građana učestvovalo
U anketi koju je RTV Slon provela tokom 24 sata učestvovala su 244 građana, čitaoca koji su drage volje glasali ali i podijelili svoje mišljenje.
Na naše pitanje kako procjenjuju sigurnost u kružnom toku velika većina građana, odnosno 157 njih odgovorilo je da se osjećaju manje sigurnim nego što je to bio slučaj sa semaforima.
Kada je u pitanju potpuna sigurnost ili primjetan pomak građani su podijeljenog mišljenja, odnosno skoro isti broj građana izjasnilo se ili da ne vide razliku ili da se osjećaju sigurnije.
Novi način vožnje
Uzimajući u obzir ove podatke postavlja se pitanje: Da li je problem u prilagođavanju građana na novi način vožnje ili se suočavamo s drugim izazovima, poput prekomjernog broja vozila ili nepoštivanja pravila unutar kružnog toka?
Na sva pitanja, građani su dali i odgovore. Smatraju kako su kružni tokovi najbolje rješenje za smanjenje gužvi i da ih treba biti što više ali da je potrebno isto tako edukovati vozače kako da se ponašaju u kružnom.
Ovo su neki od odgovora koje smo dobili u anketi:
” Dodatno edukovanje vozača o pravilima vožnje u kružnom toku. Nažalost, jedan od razloga saobraćajnih gužvi je i nesigurnost vozača koji se kreću u kružnom toku a ne poznaju pravila kretanja u istom”
“Dodatno obrazovanje za vozače, ljudi ne znaju da voze, a posebno u kružnom toku”
” Ipak vratiti semafore. Ovo je poprilično konfuzno, vozači ne čekaju uključenje drugih automobila po pravilima, bukvalno svi se kreću, niko ne poštuje nikakva pravila. Meni iskreno stvara nervozu i strah kad se uključujem u taj kružni. Svi ostali kružni za sad u gradu su ok”
” Izgradnja kružnih tokova uz obaveznu edukaciju vozača”
Osim toga, rezultati ankete pokazali su i da su se građani izjašnjavali i davali svoje prijedloge o tome šta bi bilo dobro uraditi, poboljšati, kako bi se situacija na Brčanskoj Malti popravila i kako bi kružni tok opravdao namjenu.
Neke od odgovora iz ankete prenosimo u cjelosti:
” Kružni tok na Brčanskoj da se proba sa jednom trakom ili da se postojeći obilježi, jer uglavnom ljudi uđu pravo u vanjsku traku i tako blokiraju kretanje vanjskom trakom, a iz nje se uključuju u unutarnju”
” Kružni tok na Brčanskoj Malti treba korigovati. Pješački prelazi su preblizu postavljeni, vanjska traka nije dovoljno udaljena od trotoara i otežava ulazak u kružni tok”
” Mislim da je kružni tok malog prečnika i da su trebali ostaviti tri trake s time da su na svakoj strani trebali ostaviti desno skretanje odvojeno bez ulaska u kružni tok. Pozdrav.”
” Napraviti “pametne semafore” da u špicama duže traju zelena svjetla na glavnim cestama( to se može riješiti sa senzorima koji će pratiti prisustvo vozila)”
” Navedeni kružni tok bi trebalo proširiti,uzak je,naročito kada se vozi uporedo sa teretnim vozilima i autobusima.
” Da se postavi ispred ulaza u kružni tok tabla pravila kretanja u kružnom toku. Sa trenutnim funkcionisanjem je veoma rizično ući, jer ulijeće i izlijeće kako kome u momentu padne napamet. Ništa nismo napravili postavivši kružni tok, ako ćemo povećati broj saobraćajnih nesreća i štete. Hvala na pitanju”
” Trebalo bi kao prvo postaviti znakove sa uputama za kretanje u kružnom toku. Promjeniti prava prvenstva unutar ulazno-izlaznih traka te napraviti neki vid diciplinovanih pješačkih prelaza. Mislim da ponajviše pješaci sa iskakanjem na cestu prave gužvu. Da se pogrešno ne shvati. Kako nema prekida prelaza ceste(crvenog svjetla) a velika je koncentracija ljudi non stop je gužva. Naravno treba uskladiti i semafore prije i poslije kružnog toka”
Slični projekti u drugim dijelovima grada
Kako nam sve češće realizuju projekte privremenih kružnih tokova a u planu su i izgradnje novih, postavlja se pitanje Postaje li Tuzla grad kružnih tokova?
Građani su definitivno, kako su pokazali rezultati ankete “ZA” kružne tokove na određenim lokacija.
Na naše pitanje da li bi podržali slične projekte u drugim dijelovima grada čak 126 građana – čitaoca odgovorila je da podržava, a tek 61 njih nisu sigurni da bi to bila dobra odluka.
Kako su nam i sami rekli u odgovorima i šta su pokazali rezultati ankete ” svaku raskrsnicu u gradu treba riješiti sa kružnim tokovima i ukinuti semafore, pogotovo na južnoj magistrali od Miladija do Brčanske Malte”
” Nastaviti gradnju kružnih tokova, ali vratiti zakon o postojanju kružnih tokova. Da se vanjska traka koristi za idući izlaz, a ne za kruženje kao u unutrašnjoj što bi umanjilo udese i zbunjenost vozača”, navodi jedan od ispitanika.
“Kružni tokovi, ali ne ovi “eksperimentalni” nego da se urade iznova kao što je to u ulici Crvenih 7 itd”. navodi jedan od ispitanika
A slični projekti, kažu iz Službe za komunalne poslove grada Tuzla uskoro stižu u ostale dijelove grada.
Naime, već u ponedjeljak će početi radovi na izgradnji kružnog toka na raskrsnici Slatina, kod zgrade Soda so.
Projekat rekonstrukcije obuhvatit će radove na formiranju kružnog toka sa pripadajućom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, kao i modernizaciju javne rasvjete, sistema vodosnabdjevanja, te površinske i kanalizacione odvodnje.
Planiran je i kružni tok u Bosanskoj Poljani kao i završetak radova na petlji Šićki Brod.
Osim na Brčanskoj Malti, intencija nadležnih je da ovaj sistem saobraćanja na južnoj saobraćajnici bude kod Hametove pijace, Hotela Tuzla i BKC-a dok je za sjevernu planiran kod zgrade bivše obuće Aida te kod stadiona Tušanj.
Možda će vas zanimati i ovo:
Nove cijene matičnih knjiga, uvjerenja o državljanstvu i vjenčanog lista
Penzioneri traže da se jednokratna pomoć isplati do kraja oktobra