Računi za struju udvostručeni: Građani u BiH mogu podnijeti reklamaciju, evo ikako

Veći računi za struju – demant

Nakon što se u javnosti proširila informacija o tome da je došlo do poskupljenja električne energije, Elektroprivreda Bosne i Hercegovine (EPBiH) demantovala je netačne informacije koje su se pojavile u javnosti, a tiču se navodnog poskupljenja električne energije.

Kako navode iz kompanije, cijene električne energije nisu mijenjane, a povećani računi rezultat su značajno veće potrošnje u zimskim mjesecima, prvenstveno zbog grijanja.

Veća potrošnja uzrokovala povećane račune

Iz EPBiH ističu da kontinuirano prate i analiziraju potrošnju električne energije u svim kategorijama kupaca.

Tokom novembra i decembra 2024. godine, u kategoriji domaćinstava registrovano je enormno povećanje potrošnje.

Čitajte i ovo: Stručnjaci pojasnili zašto su januarski računi za struju toliko visoki

Glavni razlog za to je povećano korištenje električne energije za zagrijavanje stambenih objekata, što je standardna pojava u zimskom periodu.

„Želimo obavijestiti naše cijenjene kupce da nije došlo do promjena u cijenama električne energije. Povećani računi rezultat su povećane potrošnje, posebno u domaćinstvima koja koriste električnu energiju za grijanje“, navode iz Elektroprivrede BiH.

 

Kako provjeriti račune?

U slučaju da potrošači imaju bilo kakve nejasnoće ili sumnje u vezi sa svojim računima za električnu energiju, EPBiH ih poziva da kontaktiraju nadležne elektrodistribucije putem besplatnih brojeva telefona ili e-mail adresa.

„Kupcima su na raspolaganju naši besplatni kontakt telefoni i e-mail adrese elektrodistributivnih podružnica. Ukoliko primijete odstupanja u obračunu potrošnje, mogu podnijeti zahtjev za reklamaciju, koji će biti razmotren od strane stručnih službi“, dodaju iz EPBiH.

Postupak reklamacije i korekcije računa

Iz EPBiH napominju da, ukoliko se utvrdi da je prigovor kupca opravdan, iznosi na računima će biti korigovani.

To znači da će svi eventualni nesporazumi biti riješeni u korist kupaca, ali samo ako stručne službe potvrde da je došlo do greške u obračunu potrošnje.

„Razumijemo zabrinutost građana i zato apelujemo da se svi koji imaju nejasnoće obrate nadležnim službama, kako bismo zajedno provjerili stanje potrošnje i eventualne nepravilnosti“, naglašavaju iz Elektroprivrede BiH.

Apel na racionalnu potrošnju

EPBiH također apeluje na potrošače da budu racionalni u korištenju električne energije, posebno u zimskim mjesecima kada je potrošnja znatno povećana.

Preporučuje se da se koriste energetski efikasni uređaji i primjenjuju mjere štednje kako bi se smanjili troškovi za električnu energiju.

„S obzirom na to da je zimski period uvijek izazovan u pogledu potrošnje energije, savjetujemo kupcima da koriste štedljive sijalice, optimiziraju grijanje i isključuju uređaje koji nisu u upotrebi. Na taj način mogu značajno smanjiti svoje račune“, poručuju iz EPBiH.

Kako uštedjeti na električnoj energiji?

Pored korištenja energetski efikasnih uređaja, iz EPBiH preporučuju i druge načine smanjenja potrošnje. Na primjer, pravilna izolacija prostora može značajno doprinijeti očuvanju toplote i smanjenju potrebe za dodatnim grijanjem.

Također, korištenje programabilnih termostata može pomoći u optimizaciji potrošnje energije, posebno u periodima kada nema potrebe za intenzivnim grijanjem.

Jedan od savjeta je i racionalno korištenje električnih grijalica, koje troše veliku količinu energije.

Umjesto toga, preporučuje se korištenje alternativnih metoda zagrijavanja, poput centralnog grijanja ili peći na čvrsta goriva.

Podrška kupcima i budući planovi

EPBiH ističe da ostaje posvećena pružanju podrške kupcima i kontinuiranom poboljšanju svojih usluga.

U narednom periodu, kompanija planira dodatne edukativne kampanje o energetskoj efikasnosti, kako bi potrošači bili bolje informisani o načinima uštede i optimizacije potrošnje energije.

Osim toga, razmatraju se i mogućnosti implementacije novih tehnoloških rješenja koja bi omogućila precizniji obračun potrošnje i veći nivo transparentnosti u dostavljanju računa.

Na taj način, kupci bi mogli imati bolji uvid u svoju potrošnju i lakše planirati troškove električne energije.

Elektroprivreda BiH naglašava da nije bilo povećanja cijena električne energije, te da su viši računi isključivo rezultat povećane potrošnje u zimskim mjesecima.

Građani koji smatraju da su im računi previsoki ili netačno obračunati mogu se obratiti nadležnim elektrodistribucijama, gdje će stručne službe provesti detaljne provjere.

Uz apel na racionalnu potrošnju, EPBiH ostaje na raspolaganju svim kupcima koji imaju pitanja ili nedoumice u vezi s obračunom električne energije.


Rezultati ankete: Evo šta građani kažu o bojkotu trgovina

Od danas u ulici Dragodol izmjena režima saobraćaja

FBiH i RS donijele odluke o minimalnim platama – razlika i do 400 KM

U BiH se pojavili lažni euri, evo kako da ih prepoznate

 

Vezane vijesti

TUZLA