Priča oko rekonstrukcije pruge Doboj – Tuzla – Zvornik konačno pokrenuta s mrtve tačke

Priča oko rekonstrukcije pruge Doboj – Tuzla – Zvornik, konačno je pokrenuta s mrtve tačke. Radi se o pruzi koja je nezaobilazna u priči o industrijskom razvoju ovog dijela Bosne i Hercegovine. Prema prvim procjenama radovi bi koštali oko 500 miliona eura.

“ Ova će željeznica postati žila kucavica jedne najveće industrijske regije u Bosni i Hercegovine. Imajući u vidu da je do sada urađeno nekoliko aktivnosti za to, neke predstudije i projekti, neće biti nikakav problem ako odmah krenemo u elektrifikaciju ovog dijela”, rekao je Edin Forto, ministar komunikacije i prometa BiH. 

Za njenu rekonstrukciju interes pokazuju i susjedn Srbija, stoga će u narednom periodu zajedno aplicirati za bespovratna sredstva i finansiranje Evropske unije. Prema procjenama radovi uključuju i priključke prema Brčkom ali i Aerodromu u Tuzli.

“ Nije potrebno objašnjavati kolika je važnost ovog koridora za privredu tuzlanskog bazena a onda i sarajevskog i banjalučkog i uvezivanje sa rukom Ploče i državom Srbijom i njenim potencijalima. Pomenuo sam da smo bili u određenim fazama kada je riječ o modernizaciji ove pruge odnosno dovođenje u fazu u kojem bi mogla du bude značajnija podrška teškoj industriji, i ukupnoj privredi BiH, dobro je da danas imamo saglasnost i podršku svih relevantnih institucija iz ove zemlje da ovaj projekt krene sa mrtve tačke”, istakao je Nedeljko Čubrilović, minstar saobraćaja i veza Republike Srske.

Brzine koje očekuju na ovoj pruzi trebale bi biti po međunarodnim standardima, do 120 km/h. Osim privrede, posebno je važno, kako navode predstavnici nadležnih institucija, što će ovim zaživjeti putnički saobraćaj.

“ Kako bi građani cijele regije, a posebno BiH, mogli napokon da putuju onako kako su već naučili putovati građani cijele EU i šire”, navodi Forto.

Ukoliko se osiguraju sredstva, ovaj bi projekat mogao biti realiziran za 4 do 5 godina.

 

 

Vezane vijesti

TUZLA