Tuzlanski aerodrom se u proteklom periodu suočio sa manjkom putnika, ali se situacija postepeno stabilizuje. Ukidanje avio takse privuklo je nekoliko avio prevoznika na ovaj aerodrom, ali uspjesi nisu kakvi su nekada bili, pa je aerodrom imao turbulentan period iza sebe.
„Aerodrom Tuzla je u manjem obimu vidio efekte ukidanja ove takse, ali smo dobili dvije nove avio kompanije, AJet i Pegasus i WizzAir evo kao što vidite, kako im se vraćaju avioni u flotu povećava broj frekvencija, i očekujemo da će taj rast da ide. U septembru prošle godine su otvorili bazu ali su nastavili da lete, bez ikakvih subvencija ili ičega. Isto to rade i Pegasus i Ajet.“ ističe Dževad Halilčević direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.
Međutim, nadležni najavljuju ponovno vraćanje avio takse od aprila naredne godine i to u vrijednosti od 3 KM po putniku. Kako navode, to bi trebalo pomoći civilnom vazduhoplovstvu Bosne i Hercegovine i svim aerodromima u našoj državi.
„Zbog toga smo odlučili da krenemo u reformu ovog sektora i da ovim zakonom osamostalimo BHDCA da oni imaju svoje prihode, da ova taksa bude njihov ključni prihod.“ kazao je Edin Forto ministar komunikacije i prometa BiH.
Forto ističe da je bilo dogovoreno da se moratorij na aviotakse produži do 1. aprila, nakon čega će se ponovo početi naplaćivati, s tim da će aerodromi dobiti 20% prikupljenih sredstava za podršku poslovnom razvoju, u poređenju s ranijih 3%.
„60 feninga se vraća svakom aerodromu po svakom odlazećem putniku, i to će se akumulirati, 100 hiljada putnika puta 60 feninga po putniku, to je jedan iznos koji aerodrom može koristiti da nadomjesti, da pomogne ono što gubi prema low cost kompanijama kroz uvođenje takse.“ dodaje Forto.
Taksu je uvela Direkcija za civilno vazduhoplovstvo Bosne i Hercegovine i u budućnosti bi se odnosila na sve aerodrome u zemlji.
„Taksa je nešto što je zakonski utvrđeno i moramo pronaći neki mehanizam koji bi omogućio aerodromima da se snađu u narednom periodu u pregoovrima sa low cost kompanijama i da nađemo održivo rješenje za sve nas.“ kazao je Zorislav Ivanović generalni direktor BHDCA.
Nadležni ističu da je ovo mač sa dvije oštrice, jer bi uvođenje ove takse moglo negativno uticati na niskotarifne aviokompanije, koje bi pod pritiskom profita morale napuštati aerodrome. Sa druge strane, ova taksa pogoduje bh aerodromima, jer bi na ovaj način manje ovisili o entitetskim odnosno kantonalnim izdvajanjima.