Od 1. maja zabilježen je značajan pad cijena nafte na svjetskom tržištu, kao i smanjenje vrijednosti američkog dolara. Iako bi ovi trendovi obično trebali rezultirati smanjenjem cijena goriva na lokalnim benzinskim pumpama, vozači još uvijek ne vide očekivane promjene na pumpama.
Pad cijena nafte može se pripisati različitim globalnim ekonomskim faktorima, uključujući povećanu proizvodnju u nekim zemljama, smanjenje potražnje zbog ekonomskih nesigurnosti, kao i geopolitičke tenzije koje utječu na tržišne predviđanja. S druge strane, pad vrijednosti dolara povezan je s trenutnim ekonomskim politikama i očekivanjima u vezi sa stopama inflacije u SAD-u.
Iako bi pad cijena nafte i dolara trebao teoretski dovesti do smanjenja cijena benzina, postoji nekoliko razloga zašto to možda još uvijek nije slučaj:
Postojeće zalihe goriva kupljene su po ranijim, višim cijenama, i trebat će vremena da se ove zalihe iscrpe prije nego što niže cijene sirove nafte utječu na cijene na pumpama. Fiksni porezi i regulative mogu umanjiti utjecaj promjena cijena sirove nafte na krajnju cijenu goriva. Distributeri goriva mogu odlučiti zadržati veće marže profitabilnosti, posebno u nestabilnim ekonomskim periodima.
Ako se trenutni trendovi nastave, možemo očekivati postupno smanjenje cijena goriva na benzinskim pumpama u nadolazećim danima. Međutim, brzina ove promjene ovisit će o nizu faktora uključujući brzinu promjene zaliha, političke odluke i globalne ekonomske uvjete.