Prvo Kantonalno takmičenje/smotra učeničkih radova u okviru projekta “Biosigurnost i biozaštita u školama u BiH” u organizaciji Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona i Centra za kontrolu bolesti i geozdravstvene studije Akademije nauka i umjetnosti BiH, održano je u prostorijama Gimnazije “Meša Selimović” u Tuzli.
U okviru kantonalne smotre radova, učenici iz različitih škola predstavili su projekte.
Poseban razlog za ponos imala je upravo ova Gimnazija, domaćin događaja, čiji su učenici prošle godine bili dio pobjedničkog tima na državnom nivou.
Minela Spahić, v.d. direktora škole ističe da su ovakvi projekti od velike važnosti za mlade generacije.
– Zanimljivo je takmičenje iz razloga što je ovo prvi put, i čast i zadovoljstvo je biti domaćin prvog kantonalnog takmičenja iz biosigurnosti i biozaštite. Imamo 115 učenika, što iz osnovnih što iz srednjih škola širom kantona – kazala je Spahić.
Pedagoški zavod TK jedan je od ključnih organizatora projekta. A cilj projekta je da se kroz edukaciju i praktičan rad razvije svijest o biosigurnosti još od školskih klupa.
Direktor Zavoda Izet Numanović je naglasio koliko je važno ovakve teme uvrstiti u obrazovni sistem.
– Radi se o istraživačkim projektima koje učenici biraju i svaka škola za sebe radi. Oni imaju određene obaveze, da naprave postere, panoe ili druge radove i da rezultat svog istraživanja prikažu u oblasti biosigurnosti i biozaštite. U tom smislu mi mislimo da se tu razvija kreativna aktivnost kod svakog učenika. Nikada ne znate u kojoj će oblasti određeni učenik prepoznati svoj interes, i možda će ova vrsta takmičenja usmjeriti njega u njegov dalji životni razvoj – kazao je Numanović.
Centar za kontrolu bolesti i geozdravstvene studije ANUBiH, kao idejni pokretač i suorganizator projekta, dao je poseban pečat cijeloj inicijativi.
Akademkinja Mirsada Hukić, direktorica Centra ističe da ovakvi projekti nisu samo edukativni, nego da oni grade temelje za zdraviju u sigurniju budućnost.
– Izuzetno je značajno da mlade ljude podučavamo iz ove oblasti jer dolazimo u novu, petu tehnološku revoluciju gdje je sve drugačije. U sve se umiješala vještačka inteligencije, sintetska biologija, stvaranje novih patogenih organizama, dizajniranje starih, mogućnosti nastanka epidemija, pandemija. Znači, mladi ljudi moraju naučiti da se prepoznaju prijetnje današnjice i da se mogu na vrijeme odbraniti, odnosno da mogu poduzeti odgovarajuće mjere. Osim toga mi ih učimo kako da naučno razmišljaju, kako analitički razmišljaju, kako da izvode eksperimente, kako da budu kreativni u ovom polju – kazala je Hukić.
Kroz smotru radova i razmjenu ideja učenici su još jednom pokazali da znanje kada je povezano sa praksom može imati stvaran uticaj na zajednicu.
Projekat “Biosigurnost i biozaštita u školama u BiH” nije samo prilika za takmičenje već i put ka odgovornijem i svjesnijem društvu, poručeno je.