Obrazovanje u BiH u padu: Matematika i prirodne nauke ispod su međunarodnog prosjeka!

Obrazovanje među učenicima u padu…

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) objavila je rezultate i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2023 za Bosnu i Hercegovinu, ističući da su postignuća učenika iz BiH ispod međunarodnog prosjeka.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 3.391 učenika četvrtih razreda iz 120 osnovnih škola u BiH. Rezultati pokazuju da su učenici ostvarili prosječno 447 bodova iz matematike i 448 bodova iz prirodnih nauka, dok je prosjek TIMSS skale 503 boda za matematiku i 494 za prirodne nauke, što predstavlja značajan zaostatak.

Statistika pokazuje razlike u postignućima između djevojčica i dječaka. Djevojčice u BiH ostvaruju bolji rezultat u prirodnim naukama, dok dječaci imaju blagu prednost u matematici, ali razlike nisu uvijek statistički značajne. Međutim, na međunarodnom nivou, djevojčice imaju prednost u prirodnim naukama, dok su dječaci uspješniji u matematici.

Rezultati također otkrivaju zabrinjavajuće podatke o visokim postignućima. Samo 1% učenika u BiH postiže naprednu referentnu vrijednost iz matematike, dok nijedan učenik ne doseže taj nivo u prirodnim naukama. U poređenju sa zemljama iz regiona, BiH zaostaje u matematici, dok u prirodnim naukama ostvaruje nešto bolje rezultate, iako su zemlje poput Srbije i Slovenije značajno iznad prosjeka.

Najbolja postignuća na testu ostvaruju zemlje Dalekog istoka, poput Singapura, gdje učenici postižu 615 bodova iz matematike i 607 bodova iz prirodnih nauka, što ističe jaz između BiH i vodećih zemalja.

TIMSS 2023 pruža detaljan uvid u faktore koji utiču na postignuća učenika, uključujući stavove prema učenju, podršku porodice, resurse u školama i kvalitet nastave. Ipak, istraživanje nije obuhvatilo učenike iz Republike Srpske i Zapadnohercegovačke županije, što ograničava mogućnost praćenja međunarodnih trendova.

Rezultati će biti dostavljeni svim obrazovnim vlastima u BiH kako bi se poduzeli konkretni koraci za unapređenje obrazovanja i ubrzanje kurikularne reforme. Samo prilagođavanjem obrazovnog sistema savremenim potrebama možemo omogućiti da učenici iz BiH budu konkurentni svojim vršnjacima na globalnom nivou i tržištu rada.

TIMSS istraživanje prati trendove u znanju matematike i prirodnih nauka. Učenici iz BiH su do sada učestvovali tri puta, ali ne u kontinuitetu. Prvi put, 2007. godine, učenici osmih razreda su ostvarili rezultate ispod prosjeka. U drugom ciklusu, 2019. godine, čak 24% učenika nije doseglo ni osnovni nivo znanja iz matematike.

Vezane vijesti

TUZLA