Na kolektivne tužbe, kojima se efikasnije i lakše rješavaju potrošački sporovi, građani BiH se rijetko odlučuju jer s jedne strane nisu dovoljno informisani o ovom mehanizmu zaštite potrošačkih prava, a s druge često zaziru od odlaska na sud, te ih plaši i visina sudskih troškova.
U svijetu se veliki broj sporova između potrošača i kompanija rješava upravo kolektivnim tužbama, a kako su naveli u udruženjima potrošača, kolektivne tužbe, iako zakonski propisane u BiH, još nisu dovoljno zaživjele.
Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača “Klub potrošača” Tuzla, navela je da ni građani, ali ni udruženja za zaštitu prava potrošača nisu dovoljno informisana o ovoj vrsti tužbi.
“Mi kao udruženja nemamo dovoljno novca za to, te nam se jako teško upustiti u kolektivne tužbe, a s druge strane imamo Ured ombudsmena, ali bih rekla da nisu dovoljno uključeni ili agilni da u ime potrošača ili udruženja pokrenu ove tužbe”, navela je Bulićeva, dodajući da udruženja potrošača prije svega imaju edukacijsku svrhu.
RTV Slon/FENA