Ko će u narednom periodu određivati cijene gradskog prijevoza u Tuzli ?

Godinama se Tuzla suočava sa problemom javnog prijevoza. U lokalnim zajednicama poput Sarajeva ili Banjaluke, građani imaju na raspolaganju javni prijevoz i situacija je povoljnija za građane, jer su cijene prevoza niže. U Tuzli je suprotno, pa javni prevoz obavlja privatno preduzeće, koje samo kroji cijene i kreira red vožnje. Sada više nego ikada, postoji volja da se ovaj problem riješi, pa su vijećnici Gradskog vijeća na posljednjoj sjednici razmatrali ovo pitanje.

”Kada je u pitanju gradski saobraćaj mislim da je to veoma komplikovano, zato što imate firmu koja nosi naziv gradski saobraćaj a nije u vlasništvu grada i vi kada imate privatnika koji rukovodi time da diže cijene kad hoće, a vi kao vijeće nemate nadležnost da možete blokirati tu cijenu. Također, ovo nije rješenje koje neće biti riješeno sutra nego u narednih nekoliko godina. Krenuli smo sa mrtve tačke”, kazao je Mensur Alić, vijećnik Tuzlanske alternative u Gradskom vijeću Tuzla.

Nacrt odluke o uslovima i načinu organizovanja javnog linijskog prijevoza putnika kojim se rješavaju određeni segmenti ovog problema je od danas u Javnoj raspravi.

Kada je riječ o rješavanju problema gradskog i prigradskog saobraćaja ta odluka je u formi Nacrta, idemo sada u javnu raspravu koja će trajati 60 dana, da iznesu svoje prijedloge i sugestije, te se konačno krenulo u rješavanje ovog problema”, istakao je Anel Ibeljić, predsjednik Kluba vijećnika SDP-a u Gradskom vijeću Tuzla.

Nakon završene Javne rasprave, uslijedit će i zvanična Odluka kojom će biti ustanovljeno između ostalog i ko će obavljati tu djelatnost.

”Što se tiče ovog Nacrta ja bih izdvojila da bez Gradskog vijeća, vidjet ćemo da li će to biti novo preduzeće ili će se nekom dodijeliti da obavlja ovu komunalnu djelatnost, ali u svakom slučaju bez saglasnosti Gradskog vijeća nijedno pravno lice neće moći da određuje cijenu karti”, rekla je Nataša Perić, predsjedavajuća Gradskog vijeća Tuzla.

Kada se govori o pronalasku najboljeg rješenja za javni prijevoz, vijećnici su optimistični, ali su svjesni da za to treba vremena. Do tada, građani Tuzle će i dalje negodovati zbog visokih cijena prevoza u odnosu na druge gradove.

”Nisam zadovoljna nikako, čujem da je u Sarajevu dvije marke, a kod nas je četiri. I ja sam penzioner a stvarno je skupa karta “

“ Tako diktiraju odozgo”

“ Kolika je penzija, da odvoji koji mora putovati eto do gradine samo”

“ Oni sa 445 KM mogu izdržati sa ovim cijenama NE”

Do konačnog rješenja ovog problema, ponuđeni su određeni modeli podrške građanima. Na decembarskoj sjednici Gradskog vijeća, usvojen je izmijenjeni Pravilnik o kriterijima i postupku za ostvarivanje prava na jednokratne novčane pomoći iz Budžeta koji će se primjenjivati od 31. januara.

”Na prethodnom vijeću odlučeno je da će se u iznosu od 100 KM sufinansirati karta za studente, penzionere i određene socijalne kategorije, postojat će pravilnik koji će to određivati”, mišljenja je Selma Ćatibušić, vijećnica Platforme za progres Gradskog vijeća Tuzla.

Da bi ostvarili pravo na sufinansiranje potrebno je da navedene kategorije imaju stalno prebivalište na području grada te da prihodi po članu porodice mjesečno ne prelaze 30 posto prosječne plate u FBiH. Ono što bi trebalo također uslijediti uskoro je red vožnje u elektronskoj formi.

Vezane vijesti

TUZLA