Drugi dan festivala Kaleidoskop posvećen je mladima i ljubavi ka fotografiji i filmografiji. U Pozorištu mladih održana je inovativna radionica posvećena ljubiteljima ove umjetničke branše, na kojoj su svi zainteresovani mogli naučiti potrebne elemente fotografisanja i snimanja.
Ljubav prema fotografiji i filmu počinje još od malih nogu, gledanjem animiranih crtića ili istraživanjem starih porodičnih fotografija. Za mlade tuzlanske fotografe poput Fatime, radionica u okviru festivala Kaleidoskop odlična je prilika da proširi svoje znanje, jer do sada kako kaže, nije izučavala ovo polje umjetnosti.
„Prijavila sam se na ovu radionicu iz razloga što me fotografija mnogo zanima, iako prije nisam imala prilike da se bavim njom kao umjetnošću, nisam imala priliku od nekoga da naučim nit da proširim svoje znanje, nisam imala nekih dodira, zato što u osnovnoj školi nismo imali toliko veze sa umjetnošću, a nisam ni bila član nikakvih društava“ kazala je Fatima Klinčević, učesnica.
Fatima ističe da svoje mjesto u svijetu fotografije i filma još nije pronašla, jer je zanimaju mnogi aspekti, ali je sigurna da bi joj fotografija bila hobi. U budućnosti, sebe vidi kao režiserku filmova. Dodala je da joj se sviđa fotografija kao hobi, te da ne vidi sebe da se primarno bavim fotografijom ili filmom, ar azmišljala je i o akademiji scenskih umjetnosti, smjer režije.
Razvojem društvenih mreža, svakog dana upoznajemo nove kontent kreatore, najčešće mlade osobe, koje svoje znanje iz neke oblasti prenose na druge. Isto to planira i Daina, koja je svoju fotografsku priču počela prije nekoliko godina fotografisanjem prijateljica.
„Pa zavisi, ako budem dovoljno naučila jer još uvijek ne znam dovoljno, ali mislim da ako budem dovoljno naučila mogu defitivno da imam neki utjecaj na vršnjake i mlađe od sebe“ ističe Daina Anić.
Film i fotografija nisu nepoznanice mladima u Tuzli, jer iza sebe godinama snimaju raznorazne filmove i reklame, pišu predstave, a sada aktivno i kreiraju svoj vizuelni identitet, sa naglaskom na digitalne medije.
„Zato što je vizuelni identitet postao jako značajan novijim generacijama, i sve ono čime se služimo, čime komuniciramo najčešće jesu digitalni mediji, putem kojih informacije najčešće i protiču tim nekim audio vizuelnim putem, te su video zapisi kratkog oblika ili kasnije nekog dužeg u formatu filma, reklama, najpopularniji danas“ kazala je voditeljica radionice Lamija Redžepagić.
Organizatori ističu da su na današnjoj radionici mladi mogli naučiti mnogo korisnih stvari, koje će im pomoći u kreiranju vizuelnog sadržaja, poput pravilnog kadriranja objekata, osvjetljenja, snimanja tona i brojnih drugih elemenata.