Trgovine u Federaciji BiH više od dva mjeseca provode akciju ”Zaključavamo cijene” koju je pokrenulo Federalno ministarstvo trgovine. Nadležni su analizirali efekte akcije, te najavili njeno produženje do polovine juna.
Penzionerka Zada Moranjačkić često je u trgovini, kupuje uglavnom osnovne potrepštine, među kojima su i one sa zaključanim cijenama. Priča nam da ipak nije analizirala koliko je uštedjela kupujući artikle iz te akcije.
”Vidjela sam na ulje, grah i jaja, to sam vidjela onaj katančić žuti. Meni da je ono što mi odgovara, pa da li se uštedilo ili nije, ali sigurno jest, kad se litar ulja plaćao sedam maraka, znači normalno da se uštedilo”, ističe ona.
Štedjeti žele i ostali sugrađani s kojima smo razgovarali, međutim do sada nisu imali priliku vidjeti na policama trgovina proizvode sa zaključanim cijenama.
”Svaki dan idem u radnje, nigdje nisam vidjela katanca i cijene se nisu promijenile, koliko ja znam, pošto non stop idem”, navodi jedna sugrađanka.
Druga sugrađanka ističe da zna da su rekli, zaustavit će, da neće biti više rasta.
Rasta cijena 40 artikala nije bilo od 15. decembra kada je počela akcija ”Zaključavamo cijene”. I u Udruženju potrošača TK navode da još ima građana koji nisu upoznati s akcijom. No, onima koji vode računa o kućnom budžetu i koji su pronašli na policama oznake sa katančićima, ovo je bila prilika da nešto i uštede, a takvih je bilo mnogo.
”Prema statistici trgovaca proizvodi koji su zaključani, njih 40, pogotovo pojedini proizvodi, imali su značajno povećanje prodaje u odnosu na isti period prošle godine. Ti proizvodi koji su imali zaključanu cijenu ipak su se više kupovali i ipak su bili predmet izbora potrošača”, naglašava Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača TK.
Koji je procenat uštede, teško je reći i anlizirati, navodi Bulić. No, pokretači akcije zadovoljni su dosadašnjim efektima.
”Ocijenili smo ovu akciju vrlo uspješnom obzirom da smo uspjeli da u ovoj akciji animiramo domaće proizvođače, prvenstveno iz prehrambene industrije koji su dali svoj pozitivan stav na sve ovo. Imali smo naravno i loše i dobre strane koje smo iskomunicirali, jedna od tih budućih aktivnosti jeste bolje prepoznavanje ove akcije na tržištu”, ističe Amir Hasičević, federalni ministar trgovine.
Iz ovog ministarstva najavljuju da će akcija ”Zaključavamo cijene” koja je trebala trajati još mjesec, biti produžena do 15. juna, sa još većim brojem artikala. Provodi je više od 30 trgovačkih društava sa oko 1.500 maloprodajnih objekata.