Bojkot trgovina, ko je za, ko protiv: Pokazuje li bojkot stvarnu moć kupaca?

Ovaj dan obilježava bojkot trgovina, benzinskih pumpi i kafića. Neformalna grupa ”Bojkot u BiH” na društvenim mrežama je pozvala građane na bojkot zbog viših cijena proizvoda u posljednje vrijeme.

Stavovi građana u Tuzli su podijeljeni, jedni bojkotuju, drugi ipak ne.

”I treba bojkotovati. Ja ne ulazim u radnje, samo ovako po pijacama, moram uzeti što mi treba i lijekove”, navodi građanin Tuzle.

Njegova sugrađanka navodi da narod mora trpiti, kaže da ne bojkotuje trgovine, ne interesuje je to.

”Ja sam trgovac bila, samo dođe povećanje cijena, inventura, izmijene se. A sad, u ovom vremenu normalno da se cijene mijenjaju, nisam za to, zato što su male penzije, plate, ali ja mislim da mi tu ništa ne možemo”, ističe još jedna građanka Tuzle.

U Udruženju potrošača TK ipak su stava, da potrošači mogu mnogo. Želja je ovim bojkotom pokazati trgovcima moć kupaca.

”Poruka je da potrošači imaju određenu moć, da kada su složni, kada više potrošača utiče na nešto, kada masa potrošača utiče na nešto, da može doći do određenih promjena. Ovo nije usmjereno samo na trgovce, na proizvođače, usmjereno je na institucije u čijem je domenu djelovanja tržište i uređenje tržišta”, kaže Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača TK.

Ekonomisti ne vide jednodnevni bojkot kao rješenje za visoke cijene proizvoda u marketima.

”Jednodnevni potrošački bojkot gdje će možda neko dan prije ili dan poslije opet namiriti taj promet, vjerovatno da dugoročno, pa čak i kratkoročno ne daje rezultate, ali možda šalje određenu poruku”, navodi Admir Čavalić, ekonomski analitičar.

Upravo je poruka i najvažnija, smatra Bulić. Kaže, iako udruženja potrošača nisu organizatori bojkota trgovina, priključili su se u namjeri da građani dignu svoj glas protiv visokih cijena. Svjesni su da će se i oni koji su danas bojkotovali, sutra vratiti starim navikama.

”Ne mislimo mi da ćemo oštetiti bilo koga, čak nije ni namjera da se neko ošteti, sve ono što se danas ne kupi, već se kupilo ili će se kupiti sutra. Sutra je bukvalno žestok tržni dan, zato što je i nedjelja neradna, tako da će se sutra potrošiti mnogo više nego što se planiralo”, ističe Bulić.

Šta su planirali vlasnici trgovina za ovaj dan, a šta dobili, zasigurno nećemo znati brzo, kao što je to bio slučaj u Hrvatskoj, kada su već dan poslije imali podatke o efektima akcije. Naše institucije vjerovatno neće biti brze pri iznošenju tih podataka, no, i građani i predstavnici potrošača, ali i ekonomisti su ubijeđeni da će promet trgovina biti niži od planiranog.

Vezane vijesti

TUZLA