16 C
Tuzla
08.09.2024.

Arhiv Federacije BiH uvodi digitalne servise komunikacije sa korisnicima

Arhiv Federacije BiH uvodi digitalne servise komunikacije sa korisnicima – registraturama (organima uprave, službi za upravu i pravnim subjektima). Tako će biti prva institucija u Bosni i Hercegovini koja će svojim korisnicima, registraturama ponuditi cjelovita digitalna rješenja.

Arhiv Federacije BiH osnovan je 1994. godine kao samostalna upravna organizacija Federacije Bosne i Hercegovine, ali je sa radom počeo sredinom 1997. godine. Pripada skupini relativno mlađih arhivskih ustanova u zemlji i inostranstvu.

Od male arhivske ustanove koja po osnivanju nije imala nijednog dužnog metra arhivske građe, Arhiv Federacije BiH za gotovo tri decenije postojanja izrastao je u ustanovu koja se  može pohvaliti činjenicom da posjeduje oko 2.000 dužnih metara arhivske građe, 2.000 bibliotečkih jedinica i 150 dužnih metara periodike i 38 fondova.

U Bosni i Hercegovini institucije vlasti na svim nivoima uprave prolaze kroz digitalnu transformaciju da bi pružale javne usluge efikasnije, transparentnije i isplativije što građani modernog doba i očekuju od  njih.

Razvoj novih tehnologija omogućio je, dodaju iz Arhiva FBiH, da se organizacije kroz digitalnu transformaciju povežu sa korisnicima na različite načine poput informiranja, pomoći u odlučivanju, prikupljanja informacija i slično. Proces transformacije podrazumijeva faze poput digitizacije i digitalne transformacije.

Jedan od osnovnih ciljeva današnjih arhiva je prilagoditi poslovanje novim trendovima i potrebama informacijskog društva. Pojam informacijskog društva može se razumjeti kao sinonim za nove informacijske i komunikacijske tehnologije kao i naziv za informatički obrazovano savremeno društvo.

Arhiv Federacije BiH je napravio iskorake i napredak u oblasti digitalne transformacije i prilagođavanju poslovanja novim trendovima i potrebama informacijskog društva.

Naša institucija je opredjeljena da pomogne institucijama i organizacijama iz djelokruga svojih nadležnosti da na zakonit način i sigurno upravljaju svojom dokumentacijom. S tim ciljem će ponuditi stručnu i tehničku pomoć svim registraturama na uvođenju efikasnog sistema za upravljanje dokumentima.  Prije svega, obezbijedili smo softver za digitalni arhiv, vrijednosti 250.000 KM. Preuzimanjem tog softvera Arhiv Federacije je započeo novu eru rada institucije, prateći savremene tokove i tehnologiju te zvanično započeo digitalizaciju arhivske građe i umrežavanje sa svim registraturama koje su u nadležnosti Arhiva FBiH – navode iz tog arhiva.

Kako naglašavaju, u okviru aktivnosti ka izradi registra društava nad kojima Arhiv FBiH ima nadležnost nadzora i kontrole arhivskog poslovanja prikupljeni su podaci o 609 registratura organa uprave, službi za upravu, te pravnih subjekata iz nadležnosti Arhiva Federacije BiH.

– Kreirali smo upitnik sa podacima o registraturama, 609 registratura odgovorilo je na pitanja u vezi provođenja zakona o arhivskoj djelatnosti Federacije BiH u njihovim organizacijama – navodi se.

U okviru digitalnih servisa koje će ponuditi Arhiv Federacije BiH registraturama nad kojima ima nadležnost su: dostava prijedloga Liste kategorija sa rokovima čuvanja i  proces odobravanja Liste kategorija će biti praćen digitalnim poslovnim procesom.

Dostava arhivske knjige koja je definirana Zakonom o arhivskoj građi će također biti omogućena putem digitalnih servisa. Dostava liste građe za otpis kao i kompletan postupak izlučivanja i otpisa dokumentacije će biti ispraćen uz podršku digitalnog procesa.

– Bezrezervnu podršku za realizaciju navedenih aktivnosti imamo od Vlade Federacije BiH, također važnost tog projekta su prepoznali Svjetska banka i Turska agencija za saradnju i koordinaciju – TIKA,  koji su izrazili spremnost da podrže projekt digitalne transformacije – saopćio je Arhiv FBiH.

Vezane vijesti

TUZLA