Punomoć za podizanje penzijskih čekova od sada vrijedi 12 mjeseci

S obzirom na to da se sve više penzionera u Bosni i Hercegovini odlučuje za isplatu penzije putem banaka, postavlja se pitanje kako se kontrolira njihov status kada podižu novac na bankomatima, ali ne preuzimaju čekove u samim bankama.

Preuzimanje čekova je, naime, specifičan način za provjeru da li je korisnik penzije živ, budući da je to jedno od sredstava pomoću kojih se potvrđuje da korisnik još uvijek ostvaruje pravo na isplatu penzije.

Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje pojasnio je da penzioneri koji žive u Federaciji BiH nemaju obavezu slanja potvrde o životu, ali su obavezni preuzimati čekove u banci.

” Preuzimanje čekova smatra se potvrdom da je korisnik penzije živ, a ako čekovi ne budu preuzeti, banka automatski obavještava Zavod PIO. U tom slučaju, isplata penzije se obustavlja sve dok se korisnik ne javi Zavodu i ne potvrdi svoj status”, navode iz Federalnog zavoda PIO/MIO.

Ova procedura je uvedena kako bi se spriječile eventualne zloupotrebe i kako bi se osigurao tačan tok isplata penzija.

Iako je ranije bila praksa da se podizanje penzionih čekova odobrava na šest mjeseci, iz Federalni zavod za penzijsko/mirovinsko i invalidsko osiguranje saopštili su da je to sada produženo.

“Korisnici penzija kojima se isplata penzije vrši putem pošte ili banke a ovlastili su punomoćnika samo za podizanje penzionih čekova, ubuduće će im se po zahtjevima za podizanje penzionih čekova po ovlaštenju, odobravati isplata na dvanaest (12) mjeseci”, navodi se u saopštenju Federalnog zavoda PIO/MIO.

S druge strane korisnicima penzija koji su ovlastili punomoćnika za podizanje i penzionih čekova i novčanih iznosa penzije, po zahtjevima za isplatu penzije putem ovlaštenja, odobravati će se isplata penzije i dalje na šest (6) mjeseci od dana ovjere punomoći kod notara odnosno nadležnog općinskog organa.

Bez administrativnih greški 

Federalni zavod PIO/MIO pojasnio je da je obaveza preuzimanja čekova važna kako bi se izbjegle administrativne greške ili prevarne radnje, te istakao da se sistem u potpunosti oslanja na suradnju s bankama kako bi se pratila isplata penzija.

Za penzionere koji podižu sredstva putem bankomata, ali ne preuzimaju čekove, ovo predstavlja dodatnu sigurnost za institucije, ali i za korisnike koji bi mogli biti izloženi riziku od neovlaštene isplate penzija.

S obzirom na sve veći broj korisnika koji koriste elektronske usluge, ovo je važan korak u modernizaciji i sigurnosti sistema penzijskog osiguranja u Federaciji BiH.

U narednom periodu intenzivno će se nastaviti s daljim aktivnostima koje će omogućiti svim korisnicima jednostavnije i transparentno korištenje svih usluga Federalnog zavoda za penzijsko/mirovinsko i invalidsko osiguranje.


Možda će vas zanimati i ovo: Penzije rastu u cijeloj BiH: Evo koliko će iznositi i kada stiže novo povećanje

Vezane vijesti

TUZLA