Profesorica iz Tuzle: Amila Beširović, najbolja predmetna nastavnica u srednjim školama

U petak 17.1.2025. godine u Konjicu u organizaciji Centra za obrazovne inicijative „Step by step“ BiH organizovana je završna svečanost dodjela godišnjih priznanja i nagrada najinovativnijim nastavnim praksama u Bosni i Hercegovini za 2024. godinu.

Nagrade su dodjeljene za najbolje nastavne prakse u kategorijama: Odgajatelji/ice u predškolskom odgoju i obrazovanju, Učitelji/ice razredne nastave u osnovnim školama, Predmetni nastavnici/ice u osnovnim školama, Predmetni nastavnici/ice u srednjih školama i Stručni saradnici/ice na svim nivoima odgoja i obrazovanja u Bosni i Hercegovini.

Amila Beširović, kao profesorica Srednje „Savremeno – umjetničke škole“ Tuzla, najprije je prepoznata među šest najboljih praksi u državi, a potom je na završnoj svečanosti odnijela pobjedu u kategoriji „Najboljih predmetnih nastavnika/ca u srednjim školama u Bosni i Hercegovini“ sa prepoznatom najboljom inovativnom nastavnom praksom „Ogledalo – Teatar u obrazovanju“ provedenoj u Srednjoj „Savremeno – umjetničkoj školi“ Tuzla u toku školske 2023/24. godine i 2024/25. godine.

Amila Beširović je s učenicima drugog i trećeg razreda (Smjer: Izvedbeni animator dramske umjetnosti i edukacije i smjer: Omladinski lider) na predmetu „Primijenjeno pozorište i drama“ istražila krajnje potrebe mladih, te zajedno s njima razvila specifičan program „Teatra u obrazovanju.“ Teatar u obrazovanju je forma interaktivnog teatra koji podrazumijeva da publika nakon odgledanog sadržaja aktivno učestvuje u interaktivnim programima koje su osmislili i koje realizuju glumci iz predstave, a koji se odnose na glavnu temu predstave.

Srednjoškolci su najprije aktivno učestvovali u istraživanju problema mladih u zajednici, a potom su za temu jednoglasno odabrali reproduktivno zdravlje s akcentom na maloljetničku trudnoću i postavljanje granica u partnerskim vezama mladih, te upoznavanje sa svime što se može smatrati nasiljem u vezama. Nakon istraživanja i odabrane teme prošli su kroz proces istraživanja mjesta radnje, likova, odnosa među likovima kao i uzroka i posljedica problema koji mogu nastati te su tako stvorili koncept scenarija za formu Teatra u obrazovanju. Nakon postavljenog igrajućeg dijela predstave naglašavajući problem, srednjoškolci su uočili šta bi trebalo da bude kranji cilj i fokus spoznaje kod publike, te je na osnovu zaključaka osmišljeno pet vježbi s publikom koje, kroz aktivno učešće publike, uveliko mijenjaju i transformišu svijest posmatrača. Program Teatra u obrazovanju „Ogledalo“ je izveden do sada pet puta pred ukupno 650 mladih iz Tuzle i Tuzlanskog kantona.

U nastavnu praksu bili su uključeni: Irma Šiljak, Valnes Manjić, Selma Altumbabić, Tarik Ćivić, Hena Begić, Sarah Imamović, Mateo Marijanović, Elma Smajilbegović, Dalal Dea Stolica, Emina Ćosić, Zijad Avdičević i Tarik Pirić.

Praksa je dio aktivnosti projekta „(S)VEZANA“ realizovanog od strane Pozorište mladih Tuzle u partnerstvu s Udruženjem „Mladi Tuzle“ i u saradnji sa Centrom za kulturu Tuzla i Bosanskim kulturnim centrom TK, uz finansijsku podršku Grada Tuzla i Ministarstva za kulturu, sport i mlade TK.

Vezane vijesti

TUZLA