Obilježen Dan vozača i automehaničara u Tuzli
Vozači i automehaničari obilježavaju svoj dan. 15. januar je prilika da se okupe, ukažu na svoj status u društvu i govore o problemima sa kojima se susreću. Standardno, i ove godine, sa brojnim vozilima prodefilovali su gradom.
Iako u penziji, Rešad Bundavica je i danas aktivan kao vozač. Najstariji je od svih prevoznika, a u ovom poslu je već 57 godina. Osnovao je firmu, koju sada vodi njegov sin. Život za volanom je posebna priča, uprkos svim izazovima s kojima se suočavao kroz sve ove godine.
”Kad sam bio mali i tad su škole bile, otac me tjerao da učim školu, ali nisam htio. Volio sam ovo i ne kajem se. Ovu sam djelatnost završio, u penziji sam, zadovoljan sam”, navodi nam Rešad.
Zadovoljan je i Riad Alibašić. U trenutnoj firmi je već 20 godina, od čega 14 kao profesionalni vozač. Kaže, bez ljubavi prema ovom poslu, nema napretka, navodeći da za njega važe one riječi da kome jednom uđe miris nafte u organizam, nikad se više izliječiti neće.
”Svaki posao morate da radite s ljubavlju. Ako nemate ljubavi prema tom poslu, odustanite od tog posla, a pogotovo kao vozač, vozač autobusa, vozač kamiona. To su poslovi koji zahtijevaju veliku odgovornost, opreznost, izloženi ste svemu i svačemu, kao gužvama u saobraćaju, vremenskim uslovima, bezbjednosti na putu”, ističe on.
Na putevima su uglavnom svakodnevno, iako su oni u našoj zemlji loši, što im otežava rad. No, veliki broj vozača autobusa odlazi i van granica naše zemlje i u tome je čar ovog posla.
”Kroz ovaj posao obiđete mnogo destinacija, lijepih destinacija vidite, upoznate mnogo divnih ljudi i ono što je najvažnije po svim tim obavljenim turama, vraćate se svojim porodicama, svojoj kući”, kaže Riad.
Upravo kući je najljepše, slažu se svi vozači. Žele raditi u firmama u svojoj zemlji, a voziti u druge zemlje. No, posljednje odredbe koje je donijela Evropa komisija ne idu im u prilog. Iz naše zemlje u međunarodnom prevozu je oko šest hiljada vozača.
”Donijeli su Uredbu kojom se tretiraju vozači autobusa – profesionalci kao turisti, kao i ostali građani, s pravom boravka na teritoriji Evropske unije 90 u 180 dana. Time uskraćuju pravo na rad vozačima profesionalcima za jednu trećinu u toku godine. Fali vozača u Evropskoj uniji, fali i kod nas. Nedostatak je vozača, da li su to ciljevi Evropske komisije, nama nije jasno”, ističe Muhidin Jašarević, predsjednik Udruženja vozača i automehaničara Tuzla.
Pribojavaju se vlasnici firmi i vozači, da je upravo cilj Evropske komisije da odu raditi u zemlje Evropske unije. Inače, položaj vozača u našoj zemlji je danas bolji u odnosu na prije desetak godina. Naprimjer, vozači imaju bolje plate, a i vozila su ispravnija i kvalitetnija.
”Malo je problematično sa vozačima, ali ako ih nagradiš ima vozača, nikakvih problema nema, treba ljude nagraditi”, kaže Rešad.
Uprkos ovim činjenicama, razloga za posebno slavlje nije bilo ni za Dan vozača i automehaničara. U Tuzli su ga obilježili skromno i to defileom kroz grad, kada su ukazali na svoje postojanje i status.