GIPS više ne vozi nedjeljom…
Javni prevoz u Tuzli i Tuzlanskom kantonu suočava se s još jednim izazovom. Kompanija GIPS odlučila je obustaviti saobraćanje nedjeljom na svim linijama. Kako su pojasnili iz kompanije, ova odluka je rezultat smanjenog broja putnika i usvajanja inicijative o neradnoj nedjelji.
Ova promjena mogla bi značajno utjecati na život građana, posebno đaka, studenata i penzionera, koji se oslanjaju na javni prevoz za svoje svakodnevne aktivnosti.
Jedna od vodećih kompanija za putnički prevoz, tuzlanski GIPS, odlučila je obustaviti pružanje usluga javnog linijskog prevoza putnika nedjeljom. Odluka se počinje primjenjivati već od ove sedmice i važit će za svaku nedjelju u mjesecu.
Šta kaže ministarstvo?
U Ministarstvu saobraćaja TK kažu nisu dobili zvanično obavještenje o ukidanju linija GIPS -a.
„Kada mi dobijemo obavještenje, mi moramo dobiti zvaničan zahtjev od kompanije da ide u izmjenu registracije reda vožnje koje smo mi nekada dobili na kantonalnim linijama. Taj zahtjev nismo dobili, kad dobijemo u skladu sa zakonom o upravnom postupku mi ćemo postupiti, dakle riješit ćemo ga. A ako bude u nedjelju obustava saobraćaja, ako u tom trenutku ne bude kod nas preregistrovan red vožnje, oni su u prekršaju i onda nadležni inspekcijski organi mogu raditi u skladu sa zakonom o unutrašnjem cestovnom prijevozu na području FBiH“ kazao je Nenad Lukanović, pomoćnik ministra saobraćaja TK.
Problem za grad
Gradska uprava izražava nezadovoljstvo ovom odlukom, navodeći da je potpuno neprihvatljiva i da dolazi u nepovoljan trenutak, neposredno prije početka drugog polugodišta školske i akademske godine.
Također, upozoravaju da bi zadržavanje ove odluke u narednim mjesecima moglo negativno utjecati na turističku sezonu, s obzirom na to da mnogi turisti posjećuju Tuzlu upravo nedjeljom. Iz tog razloga smatraju da je neophodno što prije uspostaviti alternativna rješenja.
“Mi ćemo razmislitit o toj nekoj vrsti mogućnosti, nekog rješavanja by passa u ovakvim situacijama. Mi ćemo vjerovatno i voditi određene razgovore sa ovim preduzećem jer nemamo tu mogućnost da utičemo, ali ćemo pokušati i kroz neke sastanke i određene dopise da pokušamo evo da obezbjedimo taj prevoz saobraćaja i u tim intervalima konkretno nedjeljom.” ističe Miralem Mulać, pomoćnik gradonačelnika za komunalne poslove Tuzla.
Idealno (jedino) rješenje je…?
Iz gradske uprave ističu kako nemaju mnogo prostora za intervenciju s obzirom na to da je kompanija koja trenutno obavlja usluge javnog gradskog prevoza većinski u privatnom vlasništvu. Kao trajno rješenje vide osnivanje novog javnog preduzeća pod upravom grada.
Ova ideja je proizašla iz detaljne studije trenutnog stanja u tuzlanskom javnom prevozu i trebala bi biti prikazana na februarskoj ili martovskoj sjednici Gradskog vijeća.
“Mi smo ovu studiju dobili možemo reći krajem 2024. godine. Sada je takva situacija da ćemo mi ovu studiju zajedno sa obrađivačem prezentirati na kolegiju grada Tuzle a zatim sav taj materijal uputiti prema Gradskom vijeću” ističe Mulać.
Više o ovoj analizi, kao i o poređenju saobraćaja u Tuzli i Sarajevu čitajte OVDJE
Članovi Gradskog vijeća Tuzla podržavaju prijedlog osnivanja javnog preduzeća, smatrajući ga jedinim održivim rješenjem za potrebe tuzlanskih putnika. Ipak, dio vijećnika vjeruje da bi se ovaj problem mogao riješiti i na kantonalnom nivou.
Šta misle vijećnici?
“Najveći problem ove cijele priče je internost Ministarstva saobraćaja na nivou TK, koja treba da okupi opštine i gradove i te opštine i gradovi trebaju da daju svoja sredstva na osnovu svoje populacije, na osnovu broja građana, da daju svoja sredstava kako bi se napravilo jedno veće preduzeće na nivou kantona i da se ovo sistemski riješi. Jer mi sada ako riješimo za grad Tuzlu, džaba ako nismo riješili za Živinice, Lukavac, Kalesiju, Gradačac, Gračanicu itd. Jer nema apsolutnog rješenja bez sistemskog rješenja na nivou kantona.” kazao je Berbić.
Građani nezadovoljni po ko zna koji put…
Dok se za novonastalu situaciju ne pronađe adekvatno rješenje, najviše će biti pogođeni studenti i učenici koji nedjeljom putuju iz drugih gradova kantona kako bi se vratili u studentske domove ili smještaje. Također, penzioneri, koji često koriste nedjelju za odlazak u prirodu ili posjete prijateljima, osjetit će posljedice ove promjene.
„Razočarana sam i zgrožena tom informacijom zato što nisam upućena uopšte u to, a znači mi jer sam trenutno studentica i putujem stalno na relaciji Živinice-Tuzla tako da već su krenuli da isključuju neke linije, a to sam i lično primjetila da nedostaje buseva onda kada je trebamo, a da ih sada i nedjeljom neće biti, pa divno.“
„Ne znam ni sama šta da vam kažem. Ovdje kod nas u državi radi ko šta hoće, kako hoće, tako da.“
„Smatram da je to katastrofa. Nema svako auto, prva ja nemam auto, taksi ne može svako platiti, znači to je katastrofalna odluka, pitam se samo koja to luda glava donese i dođe na tu ideju. Nemam riječi“ ističu nezadovoljni građani Tuzle i drugih gradova dok čekaju autobuse.
I dok se trenutna situacija ne riješi, građanima ne ostaje ništa drugo nego da unaprijed planiraju svoja putovanja.
Federalna vlada jasnog stava, minimalac od 1.000 KM, pomoć radnicima i subvencije poslodavcima
Raspodjela minimalca: Radnik ili država – ko je na dobitku?
Penzioneri na udaru: Prijevremena penzija sve teža, ali stiže povećanje