Direktor Željeznica Federacije BiH Enis Džafić izjavio je danas da je u procesu sanacije željezničke infrastukture u Donjoj Jablanici nakon poplava, uprava ove kompanije u obavezi da poštuje Zakon o željeznicama FBiH i odluke Vlade FBiH.
“Štete koje su Željeznice pretrpjele u ovoj elementarnoj nepogodi su uništenje dijela pruge od stanice Ostrožac do stanice Grabovica, dužine 17 kilometara, na građevinskim i elektroenergetskim postrojenjima. Šteta na građevinskim postrojenjima je procijenjena na tri miliona i 350 hiljada KM, a na elektroenergetskim postrojenjima 400 hiljada KM”, rekao je Džafić na konferenciji za novinare u Sarajevu.
Napomenuo je da su Željeznice FBiH poduzele sve aktivnosti na uspostavljanju željezničkog saobraćaja, dodajući da su radnici ove kompanije u roku od deset dana ponovo stavili u funkciju 16 kilometara pruge.
” Ono što nismo mogli da riješimo samostalno odnosi se na dvije situacije. Jedna je Komadinovo vrelo, a druga je između Komadinovog vrela i Donje Jablanice gdje je vodena bujica odnijela donji sloj pruge i dva nasipa”, rekao je Džafić.
Dodao je da je na sjednici Vlade 5. oktobra izložio stanje željezničke infrastrukture u Federaciji BiH i doneseni su zaključci da se napravi plan sanacije šteta i plan aktivnosti o ponovnom uspostavljanju saobraćaja.
Džafić je napomenuo da je problem Komadinovog vrela u tome što je pruga veoma blizu magistralne ceste M-17 i mora se riješiti integralno kako bi se ubuduće izbjegle neželjene situacije.
Dodao je da je na sastanku u Vladi FBiH 9. oktobra usaglašen stav da je neophodno raditi integralno rješenje i shodno tome Vlada FBiH je donijela zaključak 16. oktobra da se angažuju Autoceste da putem kreditnih, već odobrenih sredstava, krene se sa realizacijom za integralno rješavanje željezničkih infrastruktura i magistralne ceste.
“Sada Autoceste putem resornog Ministarstva prometa i komunikacija treba da izvjeste Vladu FBiH o daljim aktivnostima, da Vlada donese odluku da li će se nastaviti rješavanje ove situacije na magistralnom putu M-17 i željezničkoj infrastrukturi od Donje Jablanice do Komadinovog vrela, da se riješava putem Autocesta ili će se donijeti druga odluka da radimo odvojeno, ŽFBiH svoj dio i Ceste FBiH svoj dio. Mislim da je najispravnija i najbrža odluka bila ova, što je usaglašeno da se ide putem Autocesta, jer u tom slučaju se ne bi provodio Zakon o javnim nabavkama, već se koriste sredstva međunarodnih kreditora i zaključuju ugovori po propisima”, rekao je Džafić, dodajući da se cijeli postupak vremenski odužio.
Dio željezničke pruge kojom su povezani Sarajevo i Mostar uništen je prije nešto više od mjesec dana u poplavama koje su zadesile Donju Jablanicu. Ova pruga je posebno bitna za izvoz i uvoz, kao i za putnički saobraćaj.
RTV Slon/FENA