Niste ni znali da vam treba, ali ste naručili. Tako bi se moglo sažeti iskustvo pretrage online trgovine Temu.
Košarice ispunjene najrazličitijim predmetima, odjećom, obućom. Sve s popustima koji mame i navode na kupovinu sve više i više proizvoda.
Ako ste među onima koji nisu naručili ili o tome ne razmišljaju, onda ste među rijektima koji su se oduprli marketinku kineske kompanije Temu, koja je od prije mjesec dana dostupna i u Bosni i Hercegovini.
Kako isporučuju u BiH?
Probijajući se na tržište Temu svim kupcima daje besplatnu dostavu, što nije slučaj sa drugim sličnim online prodavnicama.
Zbog toga brza pošta koja vrši dostvu u BiH bilježi visoki rast isporuka.
“Rast interesovanja za Temu u BiH donio je značajnu promjenu u obimu posla za X express, gdje je zabilježen rast od čak 20% u broju isporuka na mjesečnom nivou. Kompanija je zbog toga provela reorganizaciju svoje distributivne mreže, izvršila optimizaciju ruta, povećala kapacitet voznog parka i angažovala dodatni kadar kako bi osigurala efikasniji sistem dostave. Ovo je zahtijevalo posebnu koordinaciju timova i tehnološka unapređenja kako bi se sve pošiljke, bilo od postojećih klijenata ili novih kupaca sa Temu aplikacije, dostavljale u najkraćem mogućem roku”, naveli su iz kompanije X eexpress.
S obzirom na to da iz dana u dan stiže sve više pošiljki u BiH, najavljuje se da će Temu potpisati ugovor i sa BH brzom poštom, iako zvaničnih potvrda još uvijek nema.
Šta je poznato o Temuu?
Temu je prvi put u Sjedinjenim Američkim Državama lansirao PDD Holdings, matična kompanija Pinduoduo (kineske firme osnovane 2015.). Platforma i mobilna aplikacija su tada stavljene na raspolaganje u Velikoj Britaniji 2023. godine, kao i u Španiji, Italiji, Francuskoj i Holandiji.
U decembru 2022. godine, Temu je bila najviše preuzimana besplatna aplikacija na App Storeu i Google Playu u SAD-u, samo nekoliko mjeseci nakon lansiranja.
Međutim, u isto vrijeme, web stranica je dobila lošu reputaciju platforme zbog “neisporučenih paketa, misterioznih naknada, pogrešnih narudžbi i neodgovarajuće korisničke službe”. (LINK – https://time.com/6243738/temu-app-complaints/)
Kako bi Temu mogao utjecati na bh. ekonomiju?
Stručnjaci smatraju da uz agresivan marketing, ponudu robu široke potrošnje koja kupcima nije lako dostupna u konvencionalnim marketima i besplatnu dostavu, Temu može napraviti probleme u bh. ekonomiji, odnosno da može ugušiti male trgovce.
“Sigurno će uticati na privrednike, direktno ili indirektno. Direktno u smislu pada prometa, profila, a indirektno da će naši trgovci morati da se adaptiraju. Bilo kakav dolazak nekih drugih tržnih igrača ovog tipa je uglavnom uvjetovao da se trgovci adaptiraju na duži rok, znači morat će mijenjati svoje strategije, fokusirati se na nešto drugo“, rekao je za RTV Slon Admir Čavalić, ekonomski analitičar.
U čemu je tajna Temua?
Uspjeh platforme proizlazi iz niza faktora: niske cijene, popusti (do 90 posto), besplatna dostava i povrat, kao i besplatna dostava za one koji promovišu aplikaciju na društvenim mrežama.
Temu objašnjava svoju konkurentsku snagu dijelom na svojoj web stranici.
Kompanija se hvali da pruža pristup „najprodavanijim svjetskim proizvođačima i brendovima svih veličina zahvaljujući: sposobnosti da pronađe najbolje proizvode na globalnom nivou, iskustvu u upravljanju složenom logistikom lanci opskrbe i zahvaljujući svom “C2M” (consumer-to-manufacturer) sistemu, koji uključuje direktnu prodaju između proizvođača i potrošača.
Ovo ima smisla jer je Temu “sestrinska kompanija” kineskog giganta Pinduoduo, koji je nudio slične stvari u Kini posljednjih nekoliko godina. Pinduoduo je postigao uspjeh u Kini prodajući proizvode s velikim popustom direktno od proizvođača kupcima s niskim prihodima, kao i poljoprivredne proizvode poljoprivrednicima.
Kompanija sada ima tržišnu kapitalizaciju od 102 milijarde dolara, a cijena dionica joj je porasla tokom godine u kojoj su konkurenti poput Alibabe pretrpjeli ozbiljne udare.
Je li Temu siguran?
Temu je siguran kao i bilo koja druga legitimne online trgovine — ima politike i mjere za zaštitu vaših prava potrošača i sigurnost na mreži.
Međutim, postoje rizici kojih biste trebali biti svjesni, posebno u vezi s tim kako se vaši lični podaci prikupljaju i dijele s brokerima podataka.
Važno pitanje jeste i kontrola kvaliteta i sigurnosti proizvoda s Temua.
Evropska organizacija potrošača BEUC krovna grupa za 44 nezavisne potrošačke organizacije iz 31 zemlje, objavila je mišljenje u septembru 2024. u kojem navodi da potrošači ne mogu biti sigurni da su proizvodi s Temua kontrolirani i provjereni.
Oni su pozvali vlasti da interveniraju i osiguraju da se EU zakoni poštuju. (LINK: https://www.beuc.eu/blog/shopping-on-temu-safe-or-sorry/)
U EU, Temu je tokom 2024. imao više od 75 miliona korisnika mjesečno.
Ono što mu iz BEUC-a zamjeraju jeste to što ne osigurava dovoljnu transparentnost trgovaca koji prodaju na platformi i na taj način ne osigurava da su proizvodi koji se prodaju potrošačima u skladu s EU zakonima.
Navedeno je da Temu koristi “manipulativne prakse” kao što su “tamni obrasci” kako bi se potrošači, na primjer, naveli da potroše više nego što bi prvobitno željeli, ili da se zakomplikuje proces zatvaranja svog računa.
Navedeno je da stranica ne pruža ni transparentnost o tome kako preporučuje proizvode potrošačima.
LinK: https://www.beuc.eu/enforcement/taming-temu