Ima li nade za brzu cestu Tuzla-Sarajevo: Ministrica otkrila planove Vlade FBiH

Nakon zajedničke priče kolega sa portala Fokus.ba i naše medijske kuće o lošoj cestovnoj povezanosti Tuzle i Sarajeva, stigle su prve reakcije i dodatni odgovori.

Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić odgovorila je na niz pitanja portala Fokus.ba o tome kakve su mogućnosti za izgradnju brze ceste Sarajevo-Tuzla, odnosno za bolje povezivanje ova dva najjača privredna centra u FBiH.

Odgovarajući direktno na pitanje o samom projektu brze ceste, ministrica je navela da ga nema u Saobraćajnoj strategiji FBiH za period do 2030. niti u Prostornom planu TK. Ističe da je riječ o novom pravcu koji nije povezan sa modernizacijom postojeće magistralne ceste.

Projekti, studije…

”Prostorni plan na razini FBiH nije usvojen. Za realizaciju ovog projekta prvenstveno je potrebno da bude uvršten u strateške i prostorno planske dokumente, a potom da se osiguraju sredstva za izradu idejnog projekta, studija i prateće projektne dokumentacije, nakon čega se može pristupiti osiguravanju sredstava za realizaciju projekta u narednoj fazi”, kazala je ministrica Katić za Fokus.ba.

Upitali smo je za njen stav o potrebi boljeg povezivanja ova dva grada.

”Budući da autocesta ne prolazi kroz sve dijelove FBiH opredjeljenje Vlade FBiH i Federalnog ministarstva je izgradnja brzih cesta u skladu s prostorno-planskom dokumentacijom i usvojenom Prometnom strategijom za period 2016-2030. na prostoru cijele FBiH kako bi se omogućio ravnomjeran infrastrukturni razvoj svih kantona, te kako bi postali još atraktivniji za privlačenje kako domaćih tako i stranih investicija”, istakla je federalna ministrica.

Navela je da se finansiranje izgradnje brzih cesta vrši iz Budžeta FBiH, a da Vlada svake godine donosi odluku kojom usvaja program kapitalnih transfera javnim preduzećima za izgradnju autocesta i brzih cesta.

Četiri putna pravca

Kada je u pitanju TK, kako je navela Katić, FBiH se u okviru nadležnosti Autocesta FBiH fokusirala na četiri putna pravca. Na njima se, kaže, već radi ili će se uskoro raditi. To su dionice autoputa granice Hrvatske-Orašje-Brčko-Tuzla i dionica autoputa Tuzla-Žepče, kao i dionice brze ceste Doboj-Tuzla (Šićki Brod) i dionica brze ceste Tuzla (Šićki Brod)-Kalesija-Zvornik.

Upitana šta je projektom autoputa Sarajevo-Beograd i mogućnosti spajanja Tuzle, Katić je kazala da se radi o međudržavnom projektu koji je u ranoj fazi planiranja te da u ovom trenutku nije moguće dati preciznije podatke o trasi koja spaja Tuzlu.

Kome je u interesu izolacija Tuzle: Nestala 4,5 miliona KM za brzu cestu do Sarajeva?!

Vezane vijesti

TUZLA