Ultimativna lista zadataka za lansiranje web stranice u 2024. godini

Pokretanje nove web stranice za tvoj brend je uvijek uzbudljiva prekretnica.

Ali kako pokrenuti web stranicu da radi za tebe, a ne da bude samo u svrhu prezentacije i lične karte tvog brenda saznat ćeš u ovoj listi.

Šta uraditi prije pokretanja ili poslije pokretanja u nastavku otkriva Aleksandar Aničić, savjetnik za digitalni marketing i online oglašavanje. 

1. Provjeri redirekcije

Ako redizajniraš novu web stranicu pobrini se da stare stranice preusmjeravaju na nove. Kreiraj 301 redirekcije tj. trajna preusmjerenja tako da korisnici koji posjećuju stare web stranice dođu automatski na novo web mjesto tvog brenda

Nisi siguran kako to uraditi? Nema problema, posjeti ovaj link i

2. Razvij On-Page strategiju

Optimizacija na tražilice (SEO) odnosi se na poboljšanje tvoje web strane kako bi se poboljšala vidljivost na rezultatima pretraživanja. Stvaranje sadržaja usmjerenog na ključne riječi veliki je dio SEO procesa, dakle bitno je prepoznati prave ključne riječi i kreirati sadržaj oko njih.

Dakle SEO taktike podrazumijevaju:

  • Pisanje primamljivih naslova i opisa za svaku podstranicu
  • Pisanje alternativnog teksta (na opisima slika)
  • Dodavanje ključnih riječi u URL-ovima

3. Provjeri pravopisne greške

Ispravan pravopis pomaže izgradnju povjerenja kod korisnika. Uvjeri se da nemaš pravopisnih ili gramatičkih grešaka, ali da se i mediji poput slika, video zapisa ili gifova ispravno prelamaju i prikazuju.

3. Provjeri brendiranje

Je li logotip pravilno dodan, traba li ga povećati ili smanjiti. Tipografija i šema boja moraju biti dosljedne na svim podstranicama. Raspored web stranice mora biti jasan i organizitan. Ako ti ovo stvara problem, kontaktiraj nas i zajedno ćemo razviti tvoj web sajt.

4. Provjeri stranicu na različitim uređajima

Pregledaj web sajt na svim uređajima, od desktop računara do mobitela i tableta. Kompletan sadržaj mora biti responzivan, tj. čitljiv na svim uređajima kako bi tvoji posjetitelji imali dobro korisničko iskustvo.

5. Kompresuj fotografije

Što više kompresuješ forotgrafije i smanjiš im veličinu to ćeš poboljšati brzinu učitavanja web stranice. Brzina učitavanja je jedan od najvažnijih SEO faktora, zbog toga je vrlo važno da ti fotke ne zauzimaju mnogo prostora.

Za ovu potrebu upotrijebi alat TinyPNG koji će automatski smanjiti veličinu datoteka.

XML mapa sajta

6. Napravi XML mapu sajta

XML mapa sajta uključuje sva stranice koje želiš indeksirati u rezultatima pretraživanja, pomaže tražilicama da učinkovitije pronađu vašu web stranicu i plasiraju tvojim idealnim kupcima.

Za kreiranje možeš koristiti XML generator web stranice kao što je XML-Sitemaps.com. Besplatno do 500 podstranica.

Nakon toga pošalji svoj sitemap Googleu putem alata Google Search Console.

Ako nema grešaka, vidjet ćeš uspjeh, tj. Google će početi čitati tvoj sadraj i dostavljati ga na tražilici.

7. Provjeri datoteku robots.xml

Važno je da provjeriš ovu datoteku, ona govori alatima za indeksiranje koje stranice trebaju indeksirati a koje ne.

Kako bi omogućio svim tražilicama indeksiranje stranice, imat ćeš redak koda u datoteci robots.txt ovako:

User-agent: *
Allow: /

A ako želiš spriječiti tražilice da indeksiraju stranicu, robots.txt datoteka treba izgledati ovako:

User-agent: *
Disallow: /

7. Provjeri da li se stranica učitava sa HTTPS

Hypertext Transfer Protocol Secure osigurava privatnost i sigurnost podataka poslatih sa računara na web stranicu. Ovo je bitan element svake moderne web stranice. Znat ćeš je li HTTPS omogućen ako tvoja web stranica ima katanac pored URL-a.

ssl ucitavanje

Zašto je HTTPS važan?

HTTPS osigurava da neovlašteni pojedinci (kao što su hakeri) ne pristupe podacima vaših posjetitelja (kao što su njihove IP adrese ili podaci o kreditnoj kartici).

7. Provjeri forme na web stranici

Provjeri je li sve forme funkcionišu, ovo osigurava prikupljanje visokih konverzija koje ćeš u budućnosti pretvoriti u potencijalne kupce tvog proizvoda ili usluge.

Tesitraj:

  • Kontakt forme
  • Newsletter forme
  • Procesore naplate
  • Registracija korisnika

Forme

8. Postavi Google Analytics

Postavi analitiku prije nego što tvoja web stranica postane aktivna, ili ako je stara verzija web stranice imala postavljenju analitiku, provjeri da li se ista učitava i na novoj. Ovo će ti pomoći da prikupljaš podatke kada pokreneš novu web stranicu.

Alat Google Analyics je besplatan i jednostavan za pokretanje, a pružit će ti obilje informacija, primjerice koliko konverzija imaš ili koliko korisnika posjećuje tvoju web stranicu.

9. Testiraj korisničko iskustvo

Odlično korisničko iskustvo može rezultirati većim broje potencijalnih kupaca, većom prodajom, ali i sretnijim kupcima.

  • Provjeri rade li svi elementi na koje se može kliknuti i odvode li posjetitelja na pravo odredište
  • Uključite puno bijelog prostora da se stranica lakše čita
  • Dodaj važne stranice (kao što je kontakt stranica) na navigacijski meni kako bi je korisnici mogli lakše pronaći

Korisnicko iskustvo 2

10. Osiguraj da se web strana pridržava zakona o privatnosti

Posjetitelji će više vjerovati web stranici kada vide da se pridržava zakonima privatnosti i manja je vjerovatnost da ćete upasti u pravne probleme.

Širom svijeta postoje različiti zakoni o privatnosti, uključujući Opću uredbu o zaštiti podataka ( GDPR ) i Kalifornijski zakon o privatnosti potrošača ( CCPA ).

Iako svako regulatorno tijelo ima svoje zahtjeve, evo nekoliko najboljih praksi:

  • Dodaj bannere pristanka na kolačiće na svoju stranicu i dopusti korisnicima da isključe kolačiće
  • Izradi pravila o privatnosti koja opisuju kako prikupljaš podatke i što s njima radiš
  • Imaj plan što ćeš učiniti ako podaci koje prikupljaš ikada budu povrijeđeni
  • Dopusti korisnicima brisanje svojih podataka

 

12. Pokreni brend na društvenim mrežama

Prije nego što objaviš web stranicu, posveti vrijeme izgradnji postova na društvenim mrežama. Napravi hajp i daj svojoj publici do znanja šta može očekivati.

Razmisli o stvaranju sadržaja prije, tokom i nakon lansiranja. Ako trebaš pomoć prilikom kreiranja sadržaja za društvene mreže, slobodno nas kontaktiraj.

13. Tehnički održavaj web stranicu

Tehničko održavanje web stranice podrazumijeva da se pojedinac ili agencija brine da tvoja web stranica bude uvijek ažurirana. Ako se radi o Worpdressu i njegovim dodacima, potrebno je da sve dodatke ali i verzije WordPress sajta budu ažurirane na vrijeme, sa ciljem da se spriječi hakiranje web stranice koje može negativno uticati na razvoj tvog online brenda.

Ako trebaš pomoć za održavanje web stranica, kontaktiraj nas odmah.

14. Provjeri brzinu web stranice

Prema Googleu tvoj brend će biti viši u rezultatima pretraga ako je web stranica brza. A kada se rangiraš više obično dobijaš i više prometa.

Da tesitraš web stranicu koristi PageSpeed Insights.

Sarzajni marketing

15. Sadržajni marketing – pisanje sadržaja za web stranicu

Kada se lansira web stranica potrebno je redovno ažuriranje sadržaja, blog na web stranici nije napravljen samo da bi se uradila još jedna podstranica i naplatila koja markica više. On nam služi da objavljujemo koristan sadržaj na tvojoj web stranici koji će rezultirati time da tvoji posjetitelji budu bolje informisani u odnosu na konkurencijske sajtove. Kroz sadržaj stvaramo dodatnu vrijednost tvom prendu, ulivamo povjerenje, dajemo kupcima uslugu više, a Google nas nagrađuje sa boljim pozicijama i većim prometom.

Prije nego što dogovorimo kreiranje sadržaja, pristupamo analizi brenda, konkurencije, ali i ključnih riječi koje pretražuje tvoja ciljana publika. Dakle blog se ne radi nasumično, nego sa jasno određenim planom i strategijom komunikacije!

Dakle web sajt bez sadržajnog marketinga ne ide (osim ako nisi napravio web sajt samo zato što je neko rekao da treba). 

 

Vezane vijesti

TUZLA