Kupci uglavnom ne znaju za akciju ”Zaključavamo cijene”, ima li ona ikakve efekte?

Prije skoro četiri sedmice počela je kampanja ”Zaključavamo cijene” koju provode trgovine u Federaciji BiH u dogovoru sa entitetskim ministarstvom trgovine.

”Zaključna cijena” pšeničnog brašna tip 500 od pet kilograma u trgovinama je 5,65 KM, a ranija redovna cijena je bila od od 5,65 do 6,85 KM. Razlika je od marku i 20. To je zapravo ušteda od početka akcije ”Zaključavamo cijene”, naveli su iz Federalnog ministarstva trgovine.

Trgovine imaju snižene cijene na 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda, a ušteda za tri sedmice provedbe akcije je oko 35 maraka, podaci su resornog ministarstva. Upravo je ušteda osnovni cilj, najavljeno je prije njenog početka. Traje do 15. marta.

”Ovih 40 namirnica koje sad imamo sigurno ne mijenjaju cijenu u iduća tri mjeseca. Ovo je kontinirana akcija”, naveo je Amir Hasičević, federalni ministar trgovine.

Predstavnici potrošača optimistično gledaju na akciju ”Zaključavamo cijene”.

”Mi se nadamo da će to imati pozitivne efekte, prije svega rast cijena električne energije sasvim sigurno izazvat će rast cijena prehrambenih roba, a nadamo se da će sa zaključanim cijenama to da se malo manje osjeti”, istakla je Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača TK.

Ekonomisti su suprotnog stava, pa ne vjeruju da će građani osjetiti neko olakšanje, niti da će akcija dati rezultate kakve su zamislili nadležni.

”Ne mogu da kažem da će tu biti neki veliki efekat, jer poslodavci rade za dobit, za svoj profit. On mora da se odrekne dijela svoje dobiti da bi učinio podršku našem stanovništvu, a istovremeno Vlada koja treba da brine o tome ne donose mjeru koja je obavezujuća, pa da da stvarni efekat”, naglašava prof. Željko Rička, ekonomski stručnjak.

U dobre efekte ne vjeruje ni ekonomista i poslanik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Admir Čavalić. Ovu akciju naziva marketinškom kampanjom.

”To je klasična kataloška akcija. Ja sam se malo i našalio, sada bi trebao svaki supermarket svakih pet dana da napravi veliku press konferenciju, da sazove medije i kaže evo imamo katalog, izabrali smo 40 proizvoda i zaključali smo cijene ili smo spustili cijene tih proizvoda. I naravno svako će tu uštediti 30 do 50 KM. Isto je i za ovo, ovo nisu najjeftiniji proizvodi”, ističe Čavalić.

A najjeftinije proizvode traže kupci. Iako akcija traje već skoro četiri sedmice, mnogi građani ni danas ne znaju o čemu se radi.

”Ja nisam baš u toku oko toga s cijenama. To što su smanjene te cijene, možda su i bile veće prije, pa sad da nešto smanje da bi nešto napravili. Mi idemo da vidimo da nam je šta jeftinije”, priča nam jedan sugrađanin.

Građanka Tuzle nam navodi da prilikom kupovine gleda i cijene i proizvod, ali ipak gleda više kvalitet.

Treći sugrađanin pak navodi da gleda kakve su cijene, ali kupuje jeftinije. Nije upoznat s ovom akcijom.

Akciju ”Zaključavamo cijene” provodi 31 trgovačko društvo u 1.450 maloprodajnih objekata u Federaciji BiH.

Vezane vijesti

TUZLA