U cilju podizanja zdravstvenih usluga na viši nivo, Dom zdravlja Tuzla odlučio je uvesti naljepnice za prioritet za onkološke pacijente. Posjedovanje naljepnice značit će prednost pri korištenju zdravstvenih usluga, a odluka je donesena i na pravnom nivou.
Ove naljepnice znače prednost pri ostvarivanju zdravstvenih usluga u Domu zdravlja Tuzla, a namijenjene su onkloškim pacijentima. Na taj način zdravstveni radnici zaposleni u ovoj ustanovi će znati o kojoj se kategoriji pacijenata radi, te će oni imati prioritet u odnosu na ostale pacijente u čekaonici.
„Pacijenti su nekad u prilici da se obrate medicinskom tehničaru koji ne zna njihovu problematiku i stoga će ove naljepnice koje kreću od sutra ubrzati tu priču. Svi različito reagujemo na zdravstvene probleme koje nosimo tako da samim tim ćemo taj neugodni dio tj. nekad možda i etiketiranje ljudi koji su opravdano bolesni i opravdano imaju prednost pred ostalima skratiti priču. Svako će od nas znati prepoznati tu naljepnicu i automatski će dati tom pacijentu prednost“, rekla je dr. Snežana Hrustić, specijalista porodične medicine i šefica odjeljenja Centar sa pridruženim ambulantama.
Na ovaj način će se, kažu iz Doma zdravlja, smanjiti gužve, ali i olakšati proces liječenja hematološkim i onkološkim pacijentima koji zbog prirode bolesti često borave kod ljekara, naročito na Odjelu gdje se uzimaju nalazi. Ovi pacijenti su kao najosjetljivija kategorija i do sada imali prednost kada je riječ o korištenju zdravstvenih usluga. Novost je, kako kaže direktor, postojanje pravne osnove.
„Naša je pretpostavka da će se smanjiti, mi smo dosad imali jedan sistem koji je bio neformalan, ali je funkcionisao. Ovo je i zbog ostalih pacijenata, da vide da je na nivou ustanove pravno regulisano, da hematološki i onkološki pacijenti imaju prioritet kako se ne bi bunili prilikom ostvarivanja njihovih prava jer često ne znamo da li će neko pomisliti da je neko uveden preko reda preko štele…“, objasnio je Nedim Osmanović, predsjednik Organizacionog odbora Doma zdravlja Tuzla.
„Doktori, medicinari, koji su u kontaktu pokušavaju izaći u susret, ako neko ne može da izađe imamo taj problem koji bismo riješili preko ovih stikera. Uposleni imaju neku pravnu osnovu jer smo napravili odluku i izjavu tako da te stikere prihvata samo onaj ko želi, to je privatna stvar. Ukoliko želi to bi bilo na našoj zdravstvenoj kartici“, kazao je Samir Mačković, direktor Doma zdravlja Tuzla.
Službe u Domu zdravlja koje nemaju uvid u problematiku pacijenta će zahvaljujući naljepnicama sada znati o kojim se pacijentima radi te u skladu s tim i djelovati. Iz ove zdravstvene ustanove napominju da je sve na dobrovoljnoj osnovi te da će pacijent sam odlučiti da li želi naljepnicu u svojoj zdravstvenoj knjižici.