Ogromne gužve za preuzimanje dokumentacije u Tuzlanskom kantonu nakon objava javnih poziva postale su svakodnevnica. Iako je u Tuzli produženo radno vrijeme institucija u kojima se preuzima potrebna dokumentacija za prijavu, to ne predstavlja dugotrajno rješenje. U ostalim gradovima i opštinama redovi su i dalje nepregledni, a građani sve manje strpljivi.
Gužve, haos, nervoza. Dugi redovi ispred institucija za preuzimanje potrebne dokumentacije viđeni su i ovaj put. I to nakon objave Javnog poziva za dodjelu sredstava energetski siromašnim domaćinstvima. Trenutno se kao najbolje rješenje nazire uvođenje elektronskog sistema za preuzimanje CIPS-a.
„Državni ministar saobraćaja i komunikacija Edin Forto i direktor IDDEEA-e pokrenuli su inicijativu prema opštinama, gradovima, kantonima i Federaciji da se izbjegne upotreba CIPS dokumentacije odnosno da mi na svojoj ličnoj karti imamo CIPS koji se može faktički elektronskim putem koristiti odnosno dokazati“, navodi Omer Berbić, vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla.
Elektronsko rješenje za preuzimanje CIPS obrasca uveliko bi olakšalo prijavu na javne pozive i značajno smanjilo gužve u gradovima. Dugi redovi i čekanja koja opterećuju građane i stvaraju nepotrebne gužve u institucijama ne samo da dovode do gubitka vremena, već i do povećane administrativne opterećenosti.
“Kako bismo poboljšali ovu situaciju, apeliramo na sva ministarstva i nadležne institucije da prije objave javnih poziva koji traže od građana potvrdu o prebivalištu razmotre mogućnost saradnje s nama i drugim nadležnim organima kako bismo zajedno radili na omogućavanju elektronske razmjene podataka, uvijek s poštivanjem Zakona o zaštiti ličnih podataka”, poručili su iz Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA)
U samo nekoliko dana od objave Javnog poziva zabilježeno je više od 13 hiljada prijava. Obimna dokumentacija koju je često potrebno prikupiti stvara dodatni pritisak građanima i nepotrebne gužve. Situaciju bi uveliko olakšalo ukoliko na spisku potrebne dokumentacije ne bi bio i CIPS.
„Mislim da je bitno da građani Tuzle ne moraju koristiti CIPS pri vađenju dokumentacije za sam grad Tuzlu i nadamo se da će tako jednu progresivnu politiku pratiti i kanton pa i Federacija i država i da će grad Tuzla upravo biti prvi koji će ovu pozitivnu praksu uvesti i da ćemo našim građanima napraviti lakši život barem kada je riječ o čekanju CIPS dokumentacije“, objašnjava Omer Berbić, vijećnik u Gradskom vijeću Tuzla.
Iz IDDEEA-e navode da im je krajnji cilj osigurati da građani Bosne i Hercegovine imaju olakšan pristup svojim dokumentima, čime će unaprijediti kvalitetu njihovog svakodnevnog života. Bolje, tačnije elektronsko rješenje postoji, no da li će ono zaživjeti?