Nemogućnost izučavanja Bosanskg jezika je problem učenika bošnjačke nacionalnosti u područnoj školi u Liplju kod Zvornika prisutan i u novoj godini. Roditelji devet učenika u ovoj povratničkoj mjesnoj zajednici ne odustaju od borbe da njihova djeca izučavaju bosanski jezik.
Svi dosadašnji pokušaji za organizovanjem sastanaka sa ministarstvom obrazovanja Republike Srpske bili su bezuspješni. Međutim, uz pomoć Šefa Misije OSCE-a u BIH ambasadorice Ketlin Kavalek , održan je sastanak roditelja i predstavnika resornog minsitarstva RS, nakon čega su im zahtjevi roditelja dostavljeni pismenim putem preko škole.
“Kad će doći na red taj sastanak novi ja ne znam, očekujemo pomak, krenulo je nabolje”, kazao je Husein Sačević, predsjednik roditelja djec.
Na današnjem sastanku o trenutnima aktivnostima vezanim za ovaj problem upoznali su i ministra za obrazovanje i nauku TK.
“ Došli smo tu da razgovaramo da vidimo na koji način nam mogu pomoć. Mi kao povratnici imamo dosta želja, sad je stvar mogućnosti, šta ko može pomoći i mimo bosanskog jezika”, dodaje Sačević.
“Ministarstvo obrazovanja i nauke u potpunosti podržava roditelje diskiriminisanih učenika te poziva da rješavaju svoje probleme rješevaju pred nadležnim institucijama, te dajemo puno podršku u rješavanju tih problema. Mi smo za početak za ovu nacionalnu grupu predmeta obezbijedili udžbenike za učenike i davat ćemo maksimalnu podršku u kapacitetu koje ministarstvo može da odgovori”, ističe Elvis Baraković, ministar obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona.
Ova priča dobit će i sudski epilog. Uz pomoć advokata podnesene su i prijave protiv nadležnih institucija, ali i pojedinaca, koji uskraćuju njihovoj djeci pravo na izučavanje bosanskog jezika. U đačkim knjižicama rubrike za jezik i dalje ostaju nepopunjene.
“Prazna rubrika sad nisam na ovom polugodištu ni gledao, jer me ne interesuje”, navodi Husein Sačević, predsjednik roditelja djece.
“Ne upisuju u knjižice ni jedan jezik, djeci ostavljaju praznu rubriku ili upišu JBN, jezik bošnjačkog naroda skraćeno oni u matične knjige upisuju u centralnoj školi, jezik bošnjačkog naroda, a ne pišu bosanski jezik”, dodaje Hajrudin Okanović, roditelj.
Učenici ove područne škole izučavaju nacionalnu grupu predmeta po nastavnom planu i programu koji je aktivan na području Tuzlanskog kantona. Ovaj program provodi se kako kažu roditelji samo u školama, gdje su većinski bošnjačka djeca, odnosno u područnim školama.
Dodatni problem za roditelje je i što se u centralnoj školi u Zvorniku od 5 do 9 razreda, kao i u srednjim školama u knjižice i svjedočanstva upisuje srpski jezik. Takođe izučavanje ruskog jezika je obavezno, uz dodatni izbor drugog stranog jezika.